- J.H. Kielastraat 27 3465 KV, Driebruggen
Opdrachten overzicht
Sinds 2002 is DENSA een klein, toonaangevend advies- en management bureau op het gebied van onderwijs, zorg, welzijn en werkgelegenheid.
Onze opdrachten
WIE? | Regio in het midden van het land, 210.000 inwoners |
ROL | Procesbeleider regionale educatieve agenda / onafhankelijk voorzitter RBO |
WAT? | Voor de samenwerking onderwijs en jeugd in de regio is een regionale educatieve agenda opgesteld. DENSA verzorgt de procesbegeleiding op bestuurlijk- en beleidsniveau, het blijvend verbinden van de betrokken partijen met als doel het behalen van de gezamenlijke doelstellingen. |
WANNEER? | 2022 |
WIE? | Samenwerkingsverband Passend Onderwijs PO, midden van het land |
ROL | Onafhankelijk voorzitter/facilitator |
WAT? | Met de juiste balans tussen positieve energie, goede sfeer, zakelijkheid en resultaatgerichtheid bestuurlijke vergaderingen faciliteren. |
WANNEER? | 2022 |
WIE? | Regio in het zuiden van het land, 725.000 inwoners |
ROL | Procesbegeleider en adviseur |
WAT? | Het verbinden van 16 gemeenten, 6 samenwerkingsverbanden passend onderwijs en vele onderwijs- en zorg partijen om samen (voor de voor het systeem moeilijkste categorie jongeren) tot maatwerk te komen in onderwijs en zorg. |
WANNEER? | 2022 |
WIE? | Gedragswerk |
ROL | Sparringpartner en lid kernteam |
WAT? | Landelijk inzetbare sparringpartner, adviseur en procesbegeleider op het gebied van casuïstiek, proces en samenwerkingsafspraken bij samenwerking tussen onderwijs en zorgpartijen. Lid van kernteam Gedragswerk. |
WANNEER? | 2022 |
WIE? | Segment |
ROL | Docent |
WAT? | Docent in de opleiding onderwijsbeleid, mede steller van de lesmaterialen |
WANNEER? | 2022 |
WIE? | Regio in het oosten van het land, 390.000 inwoners |
ROL | Adviseur |
WAT? | Begeleiden implementatie regionale samenwerking leerplicht |
WANNEER? | 2022 |
WIE? | Regio in het zuiden van het land, 106.000 inwoners |
ROL | Procesbegeleider en adviseur |
WAT? | Na jarenlange goede samenwerking op leerplicht werd het voor de gemeenten tijd om de uitvoering te herijken naar de opdrachten van nu. Daarbij hoort het maken van nieuwe afspraken over de uitvoering en in dit geval ook het herzien van de dienstverleningsovereenkomst en de wijze waarop de samenwerking tussen RBL en beleid is vormgegeven. |
WANNEER? | 2022 |
WIE? | Regio in het midden van het land, 210.000 inwoners |
ROL | Procesbeleider REA/RBO |
WAT? | Voor de samenwerking onderwijs en jeugd in de regio is een Regionale Educatieve Agenda opgesteld. DENSA verzorgt de procesbegeleiding op bestuurlijk- en beleidsniveau, het blijvend verbinden van de betrokken partijen met als doel het behalen van de gezamenlijke doelstellingen. |
WANNEER? | 2021 |
WIE? | Gedragswerk |
ROL | Sparringpartner en lid kernteam |
WAT? | Landelijk inzetbare sparringpartner, adviseur en procesbegeleider op het gebied van casuïstiek, proces en samenwerkingsafspraken bij samenwerking tussen onderwijs en zorgpartijen. Lid van kernteam Gedragswerk. |
WANNEER? | 2021 |
WIE? | Regio in het zuiden van het land, 725.000 inwoners |
ROL | Procesbegeleider en adviseur |
WAT? | Het verbinden van 16 gemeenten, 6 samenwerkingsverbanden passend onderwijs en vele onderwijs- en zorg partijen om samen (voor de voor het systeem moeilijkste categorie jongeren) tot maatwerk te komen in onderwijs en zorg. |
WANNEER? | 2021 |
WIE? | Regio in het oosten van het land, 390.000 inwoners |
ROL | Adviseur |
WAT? | Begeleiden implementatie regionale samenwerking leerplicht |
WANNEER? | 2021 |
WIE? | Regio in het zuiden van het land, 383.000 inwoners |
ROL | Procesbegeleider en adviseur |
WAT? | In het nieuwe 4 jarige VSV programma is bepaald dat de wijze waarop de betrokken partijen samenwerken en hun taakverdeling onderling aangepast zou worden. DENSA heeft samen met alle betrokkenen de nieuwe structuur voor samenwerking ontwikkeld en tot stand gebracht. |
WANNEER? | 2021 |
WIE? | Regio in het zuiden van het land, 106.000 inwoners |
ROL | Procesbegeleider en adviseur |
WAT? | Na jarenlange goede samenwerking op leerplicht werd het voor de gemeenten tijd om de uitvoering te herijken naar de opdrachten van nu. Daarbij hoort het maken van nieuwe afspraken over de uitvoering en in dit geval ook het herzien van de dienstverleningsovereenkomst en de wijze waarop de samenwerking tussen RBL en beleid is vormgegeven. |
WANNEER? | 2021 |
WIE? | Gedragswerk |
ROL | Sparringpartner en lid kernteam |
WAT? | Landelijk inzetbare sparringpartner, adviseur en procesbegeleider op het gebied van casuïstiek, proces en samenwerkingsafspraken bij samenwerking tussen onderwijs en zorgpartijen. Lid van kernteam Gedragswerk. |
WANNEER? | 2020 |
WIE? | Gemeente in het midden van het land, 75.000 inwoners |
ROL | Procesbegeleider |
WAT? | Begeleiden van afstemming tussen besturen van het voortgezet onderwijs en het maken van samenwerkingsafspraken naar de toekomst tussen de VO scholen en de gemeente |
WANNEER? | 2020 |
WIE? | Regio in het zuiden van het land, 402.000 inwoners |
ROL | Adviseur |
WAT? | Onderzoeken haalbaarheid regionale samenwerking leerplicht volgens het scenario ‘één team, één taak’ voor 7 gemeenten en adviseren over de realisatie van de samenwerking. |
WANNEER? | 2020 |
WIE? | 3 gemeenten in het midden van het land, 94.000 inwoners |
ROL | Projectleider implementatie Carel leerplicht en leerlingenvervoer |
WAT? | Het leiden van het project voor de overstap van K2JM naar Carel, inclusief alle technische en inhoudelijke koppeling en het beantwoorden van vraagstukken rondom privacy en AVG, archivering en vernietiging en de inrichting van werkprocessen, standaard brieven en keuzeopties in Carel. |
WANNEER? | 2020 |
WIE? | Regio in het oosten van het land, 390.000 inwoners |
ROL | Adviseur |
WAT? | Verkenning naar de meerwaarde van regionale samenwerking op het gebied van leerplicht. |
WANNEER? | 2020 |
WIE? | Regio in het midden van het land, 1 milj. inwoners |
ROL | Projectleider kernpartneraanpak MBO |
WAT? | Het uitwerken van een regionale kernpartneraanpak voor de samenwerking tussen MBO en gemeenten. De kernpartners zijn leerplicht/RMC (gemeente), ondersteuning/hulp (gemeenten), zorgverantwoordelijke school (MBO) en schoolarts (gemeenten). De 28 vestigingen en 16 gemeenten gaan op casuïstiek niveau tot echte samenwerking en afstemming komen waardoor de beschikbare middelen snel, efficiënt en effectief ingezet worden. |
WANNEER? | 2019 |
WIE? | Gedragswerk |
ROL | Sparringpartner |
WAT? | Landelijk inzetbare sparringpartner, adviseur en procesbegeleider op het gebied van casuïstiek, proces en samenwerkingsafspraken bij samenwerking tussen onderwijs en zorgpartijen |
WANNEER? | 2019 |
WIE? | Gemeente midden van het land, 75.000 inwoners |
ROL | Adviseur/procesbegeleider |
WAT? | Begeleiden van afstemming tussen besturen van het voortgezet onderwijs en het maken van samenwerkingsafspraken naar de toekomst tussen VO en de gemeente. |
WANNEER? | 2019 |
WIE? | Regio in het midden van het land, 193.000 inwoners |
ROL | Adviseur |
WAT? | Begeleiden en ondersteunen overgang regionaal bureau leerlingzaken en regionaal account jeugd van GR-openbaar lichaam naar GR-bedrijfsvoeringorganisatie. Bemiddeling tussen betrokken gemeenten op management- en beleidsniveau en advisering op inhoudelijke, organisatorische, juridische en privacy/ICT technische aspecten van de nieuwe regionale samenwerking. |
WANNEER? | 2018 |
WIE? | Regio in het midden van het land, 180.000 inwoners |
ROL | Interim RMC Coördinator |
WAT? | Interim RMC Coördinatie, gericht op het voorkomen en bestrijden van voortijdig schoolverlaten, het integreren van de VSV-aanpak met de bestrijding van jeugdwerkloosheid, doorontwikkelen van het jongerenloket van 16 tot 27 jaar, vormgeven en uitvoeren ondersteuning schoolverlaters PRO-VSO-Entree naar vervolgonderwijs en/of participatie en aansluiting passend onderwijs-jeugdhulp (PO, VO en MBO). |
WANNEER? | 2018 |
WIE? | Regio in het zuiden van het land, 402.000 inwoners |
ROL | Adviseur |
WAT? | Inventarisatie huidige regionale afspraken en uitvoering leerplicht en RMC. Verkenning naar gewenste vorm van regionale samenwerking en uitwerking hiervan in samenwerkingsovereenkomst, begroting, verwerkersovereenkomst en overige stukken voor de besluitvorming. |
WANNEER? | 2018 |
WIE? | Regio in het midden van het land, 251.000 inwoners |
ROL | Coördinator verbeterproject regionale administratie |
WAT? | Om de regionale administratie van leerplicht en RMC te optimaliseren is er, tegelijk met het structureel maken van de samenwerking, besloten een verbeterproject te starten. Binnen de opdracht wordt zowel de administratie zelf geoptimaliseerd als de samenwerking in de regio met betrekking tot de dienstverlening van de administratie. |
WANNEER? | 2018 |
WIE? | 2 gemeenten in het zuiden van het land, 86.000 inwoners |
ROL | Adviseur/projectleider |
WAT? | Uitwerking samenwerking leerplicht en RMC, voorbereiden en begeleiden besluitvorming en begeleiding realisatie van de samenwerking op inhoudelijk, organisatorisch, technisch, juridisch en personeelsvlak. |
WANNEER? | 2018 |
WIE? | Regio in het westen van het land, 1.062.000 inwoners |
ROL | Voorzitter bestuurlijk overleg/procesbegeleider |
WAT? | Het voorzitten en begeleiden van het bestuurlijk overleg VSV, bestaande uit gemeenten en onderwijsinstellingen van de regio. Gericht op besluitvorming met consensus en het vrijmaken van de benodigde energie om voortijdig schoolverlaten effectief en efficiënt te voorkomen en bestrijden. |
WANNEER? | 2017 |
WIE? | Landelijk project, opdrachtgever VNG, consortium met Oberon/KBA |
ROL | Adviseur |
WAT? | In pilotregio’s met betrokken gemeenten en onderwijsinstellingen inzetten op versterking van de samenwerking, verkennen van nieuwe vormen van sturing en beleid, knelpunten aanpakken en die zo mogelijk oplossen. Binnen het ondersteuningsteam zijn door DENSA drie pilotregio’s ondersteund, gericht op 1. De positionering van het RMC in het sociale domein, 2. Het ontwikkelen van een regionale Jeugd-agenda in de samenwerking regionaal werkbedrijf en het RMC en 3. Het op gang brengen van de discussie over en onderbouwen van wat de beste kansen geeft op werk: direct van praktijkonderwijs aan het werk of eerst naar het MBO. |
WANNEER? | 2017 |
WIE? | Regio in het westen van het land, 1.062.000 inwoners |
ROL | Facilitator en adviseur |
WAT? | Naar aanleiding van vastgelopen casuïstiek van jongeren zonder dagbesteding, die in veel gevallen overlast veroorzaken, zijn binnen de opdracht multidisciplinaire sessies begeleid gericht op het op gang brengen van het proces van ketensamenwerking rondom deze kwetsbare groep. Door gezamenlijke analyse van de casuïstiek en ieders rol daarin, het toepassen van verschillende werkvormen gericht op samenwerking en gebruik van de juiste theoretische onderbouwing, zijn de ketenpartners tot verbeterpunten op de huidige samenwerking en een vernieuwende aanpak voor jongeren met vastgelopen casuïstiek gekomen. |
WANNEER? | 2017 |
WIE? | 2 gemeenten in het zuiden van het land, 86.000 inwoners |
ROL | Adviseur |
WAT? | Verkenning regionale samenwerking leerplicht en RMC, in het kader van de bredere samenwerking tussen de gemeenten in het sociale domein. Op basis van de verkenning is besloten over te gaan tot implementatie van de samenwerking. |
WANNEER? | 2017 |
WIE? | Regio in het midden van het land, 250.000 inwoners |
ROL | Procesbegeleider en adviseur |
WAT? | Opstellen 5 jarig Business Plan 2017-2021 en jaarplan 2017, begeleiden van het tot stand komen van commitment, de juiste besluitvorming en communicatie, ondersteunen Stuurgroep en team Leerwerkloket bij doorontwikkeling. |
WANNEER? | 2017 |
WIE? | Regio in het midden van het land, 180.000 inwoners |
ROL | Interim RMC Coördinator |
WAT? | Interim RMC Coördinatie, gericht op het voorkomen en bestrijden van voortijdig schoolverlaten, het integreren van de aanpak VSV en jeugdwerkloosheid, vormgeven van ondersteuning voor Pro/VSO/Entree schoolverlaters van onderwijs naar arbeidsmarkt, door ontwikkelen van de integrale jongerenbenadering in het regionale jongerenloket van 16 tot 27 jaar en aansluiting passend onderwijs-jeugdhulp. |
WANNEER? | 2017 |
WIE? | Regio in het zuiden van het land, 106.000 inwoners |
ROL | Procesbegeleider en adviseur |
WAT? | Bijstellen bedrijfsplan na 3 jaar succesvol functioneren RBL. Adviseren over nieuwe RMC taken, de positie in het sociaal domein, management informatie volgens ‘de bedoeling’ van het RBL en management informatie voor de interne aansturing van het RBL, update ambtsinstructie. |
WANNEER? | 2016-2017 |
WIE? | Regio in het midden van het land, 192.000 inwoners |
ROL | Procesbegeleider |
WAT? | DENSA heeft in opdracht van de Stuurgroep VSV het tot stand komen van het Regionaal Programma VSV 2016-2021 begeleid. Door de inbreng van zowel kennis als kunde en de benodigde vaardigheden is in korte tijd een gedragen plan opgesteld |
WANNEER? | 2016 |
WIE? | Regio in het noordwesten van het land, 162.000 inwoners |
ROL | Facilitator |
WAT? | In de rol van onafhankelijk voorzitter het OOGO Passend onderwijs – Jeugdhulp voorzitten en faciliteren. |
WANNEER? | 2016 |
WIE? | Regio in het noorden van het land, 430.000 inwoners |
ROL | Adviseur |
WAT? | Uitwerken verdergaande vorm van regionale samenwerking onderwijs-gemeenten. Het gaat hierbij om de volgende onderdelen: professionalisering leerplicht-RMC, vormgeven één contactpersoonschap voor onderwijs en partners namens 11 gemeenten, vormgeven gezamenlijke preventie van verzuim en uitval binnen het onderwijs, verkennen van het voeren van een gezamenlijke leerplicht- en RMC administratie en het verkennen van het gezamenlijk vormgeven scharnierfunctie passend onderwijs – jeugdhulp binnen het onderwijs. |
WANNEER? | 2016 |
WIE? | Regio in het noorden van het land, 430.000 inwoners |
ROL | Adviseur / facilitator |
WAT? | Organiseren en begeleiden van werksessies met gemeenten en onderwijsinstellingen om te komen tot een gezamenlijk gedragen regionaal programma VSV 2016-2021 met doelen, maatregelen, bekostiging/budgetverdeling, regie, overleg- en organisatiestructuur, bestuurlijk en werkafspraken. |
WANNEER? | 2016 |
WIE? | Regio in het noordwesten van het land, 162.000 inwoners |
ROL | Facilitator |
WAT? | In de rol van onafhankelijk voorzitter het OOGO Passend onderwijs – Jeugdhulp voorzitten en faciliteren. |
WANNEER? | 2016 |
WIE? | Regio in het noorden van het land, 430.000 inwoners |
ROL | Adviseur |
WAT? | Uitwerken verdergaande vorm van regionale samenwerking onderwijs-gemeenten. Het gaat hierbij om de volgende onderdelen: professionalisering leerplicht-RMC, vormgeven één contactpersoonschap voor onderwijs en partners namens 11 gemeenten, vormgeven gezamenlijke preventie van verzuim en uitval binnen het onderwijs, verkennen van het voeren van een gezamenlijke leerplicht- en RMC administratie en het verkennen van het gezamenlijk vormgeven scharnierfunctie passend onderwijs – jeugdhulp binnen het onderwijs. |
WANNEER? | 2016 |
WIE? | Regio in het noorden van het land, 430.000 inwoners |
ROL | Adviseur / facilitator |
WAT? | Organiseren en begeleiden van werksessies met gemeenten en onderwijsinstellingen om te komen tot een gezamenlijk gedragen regionaal programma VSV 2016-2021 met doelen, maatregelen, bekostiging/budgetverdeling, regie, overleg- en organisatiestructuur, bestuurlijk en werkafspraken. |
WANNEER? | 2016 |
WIE? | VNG, in combinatie met 2 andere toonaangevende bureau’s |
ROL | Adviseur |
WAT? | In pilotregio’s met betrokken gemeenten en onderwijsinstellingen inzetten op versterking van de samenwerking, verkennen van nieuwe vormen van sturing en beleid, knelpunten aanpakken en die zo mogelijk op te lossen. |
WANNEER? | 2016 |
WIE? | Regio in het noorden van het land, 11 gemeenten, 430.000 inwoners |
ROL | Adviseur |
WAT? | Onderzoeken van de mogelijkheden voor het bereiken van toegevoegde waarde van regionale samenwerking bij de samenwerking tussen onderwijs en gemeenten. Het onderzoek is gericht op het verbeteren van de samenwerking rondom casuïstiek bij de thema’s leerplicht, voortijdig schoolverlaten en de aansluiting passend onderwijs-jeugdhulp. |
WANNEER? | 2015-2016 |
WIE? | RMC regio in de Randstad, 9 gemeenten, 1.062.000 inwoners |
ROL | Facilitator |
WAT? | Begeleiden bestuurlijk overleg voortijdig schoolverlaten, met als doel de samenwerking tussen de gemeenten en onderwijs in de regio krachtig voort te zetten in het kader van de uitbreiding van de taken van het RMC. |
WANNEER? | 2015-2016 |
WIE? | Regio in de Randstad, 5 gemeenten, 178.000 inwoners |
ROL | RMC Coördinator |
WAT? | Interim RMC Coördinatie, gericht op het voorkomen en bestrijden van voortijdig schoolverlaten, het integreren van de aanpak VSV en jeugdwerkloosheid, vormgeven van ondersteuning voor Pro/VSO/Entree schoolverlaters van onderwijs naar arbeidsmarkt, door ontwikkelen van de integrale jongerenbenadering in het regionale jongerenloket en aansluiting passend onderwijs-jeugdhulp. |
WANNEER? | 2016 |
WIE? | Regio in de Randstad, 3 gemeenten, 637.000 inwoners |
ROL | Procesbegeleider |
WAT? | Begeleiden stuurgroep passend onderwijs-jeugdhulp voor het bereiken van een goede samenwerking tussen onderwijs en gemeenten. |
WANNEER? | 2016 |
WIE? | Regio in het midden van het land, 5 gemeenten, 180.000 inwoners |
ROL | Projectleider |
WAT? | Projectleiding vervanging software voor regionaal bureau leerplicht en RMC |
WANNEER? | 2016 |
WIE? | Commerciële onderwijsinstelling |
ROL | Ontwikkelaar |
WAT? | Mede ontwikkelen van een opleiding voor professionals op het gebied van verzuim, voortijdig schoolverlaten en onderwijs-arbeidsmarkt. |
WANNEER? | 2015 |
WIE? | Landelijke organisatie |
ROL | Adviseur |
WAT? | Ontwikkelen van een formatierichtlijn voor de RMC functie, inclusief handleiding en inzichtelijke berekeningswijze. |
WANNEER? | 2015 |
WIE? | Regio in het Noorden van het land |
ROL | Facilitator |
WAT? | Begeleiden bestuurlijk overleg onderwijs en gemeenten om te komen tot een gedragen agenda voor de REA, concrete actie en een opzet van de structuur voor borging van de gemaakte afspraken. |
WANNEER? | 2015 |
WIE? | Provincie en regio in het midden van het land |
ROL | Projectleider / adviseur |
WAT? | Opstellen van een business case “Een leven lang leren in een veranderde arbeidsmarkt” en het door ontwikkelen van het leerwerkloket binnen de context van de nieuwe regionale infrastructuur. |
WANNEER? | 2015 |
WIE? | VNG, in een consortium met 2 andere adviesbureaus |
ROL | Adviseur |
WAT? | Met alle betrokken partijen in een regio inzetten op versterking van de samenwerking tussen onderwijs, overheid en ondernemers. Nieuwe vormen van sturing en beleid verkennen, knelpunten aanpakken en die zo mogelijk oplossen. |
WANNEER? | 2015 |
WIE? | Regio in het Midden van het land, 200.000 inwoners |
ROL | Adviseur |
WAT? | Uitvoeren van een formule evaluatie naar aanleiding van een pilot van 2 jaar als input voor het opstellen van een toekomstvisie voor de wijze van uitvoering van de leerplicht en RMC taken en de positionering hiervan in het sociale domein. |
WANNEER? | 2015 |
WIE? | 2 RBL’s in het zuiden van het land |
ROL | Adviseur |
WAT? | Het theoretisch en praktisch verkennen van de oplossingsrichtingen vor het aanpassen van de regionale samenwerking van de RBL’s. |
WANNEER? | 2014-2015 |
WIE? | Regio in het midden van het land van 210.000 inwoners |
ROL | Adviseur |
WAT? | Verkenning kansen en bedreigingen en opstellen business case voor opzetten regionale administratie voor leerplicht, RMC en leerlingenvervoer met 5 gemeenten. |
WANNEER? | 2014 |
WIE? | Regio in het midden van het land met 210.000 inwoners |
ROL | Projectbegeleider |
WAT? | Begeleiden van de aanbestedingsprocedure voor een nieuw systeem voor de leerlingenadministratie voor 5 gemeenten. |
WANNEER? | 2014-2015 |
WIE? | Gemeente in het midden van het land met 75.000 inwoners |
ROL | Adviseur |
WAT? | Voorzitter projectgroep, secretaris stuurgroep, procesbegeleider Entree Arbeidsleren en Entree jongerenloket. |
WANNEER? | 2014-2015 |
WIE? | Regio in het midden van het land |
ROL | Projectleider |
WAT? | Inhoudelijke programmavoorbereiding aanvraag ESF 2014-2020. |
WANNEER? | 2014 |
WIE? | Onderwijsinstelling in het midden van het land |
ROL | Projectleider |
WAT? | Opstellen 2 projectbeschrijvingen voor de academie ondernemerschap en dienstverlening en de academie voor zorg en welzijn. |
WANNEER? | 2014 |
WIE? | Regio zuiden van het land met 715.000 inwoners |
ROL | Adviseur |
WAT? | Onderzoeken welke rechtsvorm uit de WGR het beste past bij het doorontwikkelen van het RBL. |
WANNEER? | 2014 |
WIE? | Regio westen van het land met 175.000 inwoners |
ROL | Adviseur |
WAT? | Door het uitwerken van de financiële- en risicocomponent toewerken naar overeenstemming over de vorm waarin het RBL kan functioneren en wat de consequenties zijn voor iedere gemeente. |
WANNEER? | 2014 |
WIE? | Regio oosten van het land met 34.000 inwoners |
ROL | Adviseur / projectleider |
WAT? | Onderzoeken of de gemaakte afspraken “werken” en of eventueel aanpassing van deze afspraken nodig is. |
WANNEER? | 2014 |
WIE? | Regio midden van het land met 300.000 inwoners |
ROL | Adviseur |
WAT? | Verkenning positionering RBL |
WANNEER? | 2014 |
WIE? | Regio westen van het land met 180.000 inwoners |
ROL | Kwartiermaker |
WAT? | Ondersteuning implementatie en start Regionaal Bureau Leerplicht en RMC |
WANNEER? | 2014 |
WIE? | G4 gemeente |
ROL | Adviseur |
WAT? | Implementeren SUWI inkijk |
WANNEER? | 2014 |
WIE? | Gemeente in het midden van het land, ongeveer 76.000 inwoners |
ROL | Teamleider Jeugd |
WAT? | Vervanging teamleider Jeugd tijdens zwangerschapsverlof |
WANNEER? | 2014 |
WIE? | Regio in het midden van Nederland met 180.000 inwoners |
ROL | Ondersteunen waarnemend teamleider en RMC coördinator |
WAT? | Werkzaamheden op het gebied van RMC coördinatie en management |
WANNEER? | 2014 |
WIE? | Project coördinatie ‘BOVO’ procedure |
ROL | Projectcoördinator |
WAT? | Inpassen gevolgen Wet Passend Onderwijs en de eindtoets basisonderwijs bij de overstap van leerlingen van PO naar VO en het verbeteren van het voorlichtings- en overdrachtproces. |
WANNEER? | 2014 |
WIE? | Gemeente in het westen van het land met meer dan 100.000 inwoners |
ROL | Project coördinator |
WAT? | Begeleiding van het proces om te komen tot een lokaal educatieve agenda |
WANNEER? | 2014 |
WIE? | 3 gemeenten in het westen van het land |
ROL | Adviseur |
WAT? | Het bepalen en in (tijds)perspectief zetten van gespreksonderwerpen en mogelijke belangen, overeenkomsten en verschillen in beleid(srichting) tussen het samenwerkinigsverband primair onderwijs en de 3 gemeenten |
WANNEER? | 2014 |
WIE? | Gemeente in het westen van het land met meer dan 500.000 inwoners |
ROL | Adviseur |
WAT? | Opstellen model voor samenwerking met betrekking tot risicojongeren en een beschrijving maken van de te maken afspraken tussen de ketenpartners |
WANNEER? | 2014 |
WIE? | Regio in het midden van het land, 10 gemeenten |
ROL | Projectvoorbereider / projectontwikkelaar |
WAT? | Opstellen van een programma, sturing op uitvoering, informeren van bestuurders en netwerkpartners |
WANNEER? | 2013-2014 |
WIE? | Regio met 300.000 inwoners |
ROL | Projectleider / adviseur |
WAT? | Verkenning positie RMC |
WANNEER? | 2013 |
WIE? | Gemeente van 158.000 inwoners |
ROL | Projectleider / adviseur |
WAT? | Uitvoeren van een analyse van het onderwijsveld en het opstellen van een concept-onderwijs agenda |
WANNEER? | 2013 |
WIE? | Gemeente van 167.000 inwoners |
ROL | Projectleider |
WAT? | Opstellen whitepaper handhaving in het sociale domein 2013 en verder |
WANNEER? | 2013 |
WIE? | Organisatiebureau in het midden van het land |
ROL | Procesbegeleider |
WAT? | Begeleiden “bestuurlijke ronde tafels” passend onderwijs en jeugdzorg |
WANNEER? | 2013 |
WIE? | Regio westen van het land met 180.000 inwoners |
ROL | Projectbegeleider |
WAT? | Implementatie Regionaal Bureau Leerplicht en begeleiden van de aanbestedingsprocedure voor een nieuw systeem voor de leerlingenadministratie |
WANNEER? | 2013 |
WIE? | Regio westen van het land, 622.000 inwoners |
ROL | Voorzitter en procesbegeleider |
WAT? | Voorzitten stuurgroep en proces begeleiden bij invoering passend onderwijs en de transitie jeugdhulp waarin afspraken tussen onderwijs en gemeenten over taken, verantwoordelijkheden, verwijzingen, overdracht en financiën gemaakt worden. |
WANNEER? | 2013 |
WIE? | Middelgrote regio in het midden van het land, 172.000 inwoners |
ROL | RMC coördinator |
WAT? | RMC coördinator, ad interim |
WANNEER? | 2013-2014-2015 |
WIE? | Landelijk, regionale bijeenkomsten |
ROL | Trainer / facilitator |
WAT? | Scholingsdagen voor gemeenten en samenwerkingsverbanden PO en VO in het kader van Passend onderwijs en zorg voor jeugd |
WANNEER? | 2013 |
WIE? | Regio in midden van Nederland, 10 gemeenten |
ROL | Projectvoorbereider / projectontwikkelaar |
WAT? | Voorbereiden en opstarten projecten, verwerven subsidies. Schrijven van programma’s en projectplannen, volgen ontwikkelingen en adviseren over zich voordoende problemen. |
WANNEER? | 2013-2014-2015 |
WIE? | RMC subregio in het midden van Nederland |
ROL | Projectleider |
WAT? | Opstellen business case voor opzetten regionaal bureau voor leerplicht, RMC en leerlingenvervoer met 4 gemeenten |
WANNEER? | 2013 |
WIE? | Grote gemeente in het midden van het land, 320.000 inwoners |
ROL | Coach |
WAT? | Coaching nieuwe senior beleidsmedewerker onderwijs, inwerken in het bredere vakgebied onderwijs en jeugd, sociale kaart, belangrijke thema’s landelijke, regionaal en lokaal |
WANNEER? | 2013 |
WIE? | Samenwerkingsverband in midden van het land |
ROL | Coach / mentor |
WAT? | Coaching en advisering directeur samenwerkingsverband met betrekking tot komende schaalvergroting en nieuwe taken passend onderwijs. |
WANNEER? | 2012 |
WIE? | Bestuursacademie Nederland |
ROL | Docent / trainer |
WAT? | Lesgeven binnen vakopleiding leerplicht en RMC, opzetten en verzorgen van diverse (in company) cursussen en workshops door het hele land op het gebied van cultuurverandering, kwaliteitszorg, ketensamenwerking en regionale samenwerking. |
WANNEER? | 2005 tot en met 2015 |
WIE? | Grote gemeente in het westen van het land, 500.000 inwoners |
ROL | Facilitator |
WAT? | Begeleiden MT bij denk- en veranderingsproces resultaatgericht werken en cultuurverandering productgroep Leerlingzaken |
WANNEER? | 2012 |
WIE? | 5 middelgrote en kleinere gemeenten in het midden van het land; 40.000 jongeren |
ROL | Onderzoeker en kwartiermaker |
WAT? | Onderzoeken toegevoegde waarde en draagvlak regionale samenwerking leerplicht en RMC. Na besluitvorming in de gemeenten implementeren van het RBL. |
WANNEER? | 2011-2012 |
WIE? | Regio Rivierenland |
ROL | RMC Coördinator |
WAT? | RMC coördinatie |
WANNEER? | 2011-2012 |
WIE? | Diverse opdrachtgevers |
ROL | Dagvoorzitter / spreker / gespreksleider |
WAT? | Faciliteren workshops, fungeren als dagvoorzitter en/of gespreksleider op onze thema’s |
WANNEER? | 2005 tot en met 2013 |
WIE? | Regio in midden Nederland |
ROL | Programma manager |
WAT? | Uitvoeren programmamanagement VSV convenantmaatregelen namens de onderwijsinstellingen en de RMC contactgemeente, waarbij de MBO instelling als contactschool voor het Ministerie OCW fungeert. |
WANNEER? | 2012-2013 |
WIE? | Platform Samenwerkingsverbanden PO in Westen van het land |
ROL | Programmacoördinator en projectleider |
WAT? | Programmacoördinatie Brede Buurtzone en (boven bestuurlijke) projectleiding realisatie Brede buurtzones in verschillende wijken in een G4 gemeente |
WANNEER? | 2011-2012 |
WIE? | Een middelgrote gemeente in het westen van het land, 70.000 inwoners |
ROL | Teamleider ad interim |
WAT? | Sturing en leiding geven aan het uit 7 medewerkers bestaande team leerplicht. Individualistisch ingestelde professionals gebracht naar een hecht en collegiaal team. De met het team gemaakte werkafspraken zijn vastgelegd in nieuw beschreven werkprocessen en door daarop te sturen is het team gegroeid naar een hecht team waarin medewerkers optimaal profiteren van elkaars kennis, ervaring en deskundigheid, waarin efficiënter en effectiever wordt gewerkt, waarin de kwaliteit en de dienstverlening is verbeterd en het werkplezier merkbaar is toegenomen. |
WANNEER? | 2011 |
WIE? | Branchevereniging voor leerplicht en RMC |
ROL | Kwartiermaker Regionalisering (landelijk) |
WAT? | Stimuleren, organiseren en helpen realiseren van regionale samenwerking leerplicht en RMC, in samenhang met aanpalende beleidsgebieden in opdracht van Ministerie OCW. Structureren, ontwikkelen en vastleggen kennis en kunde op het gebied bestuur, beleid, management en uitvoering wat betreft proces en inhoud. |
WANNEER? | 2008 t/m 2011 |
WIE? | Gemeente in het midden van het land, ongeveer 100.000 inwoners |
ROL | Projectleider |
WAT? | Opstellen meerjarige jeugdagenda met plan van aanpak en begroting |
WANNEER? | 2012 |
WIE? | Gemeente in het zuiden van het land, ongeveer 100.000 inwoners |
ROL | Adviseur / projectleider |
WAT? | Realisatie bezuinigingstaakstelling onderwijs en welzijn met draagvlak van het veld |
WANNEER? | 2011 |
WIE? | Bestuursacademie |
ROL | Docent |
WAT? | Nieuwe ontwikkelingen in het sociale domein |
WANNEER? | 2010-2012 |
WIE? | Regio in het midden van het land |
ROL | Projectleider |
WAT? | Aansluiting onderwijs-arbeidsmarkt in de sector zorg en welzijn |
WANNEER? | 2012 |
WIE? | Groot adviesbureau |
ROL | Onderzoeker |
WAT? | Landelijk onderzoek effectieve samenwerking aansluiting onderwijs-arbeidsmarkt |
WANNEER? | 2010-2011 |
WIE? | Gemeente in west Nederland |
ROL | Onderzoeker |
WAT? | Onderzoek naar de positie, effectiviteit en financiering van schoolmaatschappelijk werk |
WANNEER? | 2011 |
WIE? | Groot adviesbureau |
ROL | Onderzoeker |
WAT? | Landelijk onderzoek naar gemeentelijke rol bij zorg in het onderwijs |
WANNEER? | 2010-2011 |
WIE? | G32 |
ROL | Adviseur |
WAT? | Positiebepaling grote gemeenten bij invoering passend onderwijs en transitie jeugdzorg |
WANNEER? | 2010 |
WIE? | Regio van 3 gemeenten in het westen van het land |
ROL | Teamleider |
WAT? | Coördineren steunpunt jongeren, een samenwerkingsverband tussen UWV WERKbedrijf, UWV wajong, RMC en SOZA van 3 gemeenten in het westen van het land. De jongerenadviseurs van het Steunpunt houden zich bezig met het begeleiden van jongeren naar school, werk en/of een tijdelijk inkomen. Daarbij heeft het Steunpunt de regie over de dienstverlening aan jongeren in de keten Onderwijs, Werk en Inkomen. Wanneer jongeren in beeld komen van één van de partners van het Steunpunt dan wordt binnen het Steunpunt multi-disciplinair bepaald welke aanpak het beste is en welke ondersteuning de jongere nodig heeft om opleiding te volgen of een baan te vinden. |
WANNEER? | 2009 |
WIE? | Gemeente van 167.000 inwoners / regio 9 gemeenten |
ROL | Hoofd jongerenloket |
WAT? | Opbouwen en leiding geven aan regionaal jongerenloket, een samenwerkingsverband tussen het UWV WERKbedrijf, UWV klantgroep wajong, RMC en Werk & Inkomen van 9 gemeenten. Deze organisaties brengen de dienstverlening samen die zij te bieden hebben op het gebied van werk, school en/of een tijdelijk inkomen. |
WANNEER? | 2008 |
WIE? | Regio van 3 gemeenten in het westen van Nederland |
ROL | Projectleider |
WAT? | Implementeren steunpunt jongeren, een samenwerkingsverband tussen UWV WERKbedrijf, UWV wajong, RMC en SOZA van 3 gemeenten in het westen van het land. De jongerenadviseurs van het Steunpunt houden zich bezig met het begeleiden van jongeren naar school, werk en/of een tijdelijk inkomen. |
WANNEER? | 2008 |
WIE? | Gemeente van 167.000 inwoners / regio 9 gemeenten |
ROL | Projectleider |
WAT? | Het jongerenloket zet de juiste begeleiding in om het gezamenlijke doel te bereiken: werk en/of school, met eventueel tijdelijke hulp op het gebied van financiën om het doel te bereiken. |
WANNEER? | 2008 |
Wij zijn u graag van dienst.
Voor vragen, neem gerust contact met ons op. Wij delen onze kennis en sparren graag met u tijdens een kopje koffie over onze inzet om uw doelen te bereiken.