- J.H. Kielastraat 27 3465 KV, Driebruggen
Project management
Ons bureau is bekend met het gebruik van geschikte netwerken, methoden en technieken.
Er is een groot verschil tussen programma- en projectmanagement. Programma’s richten zich op organisatiedoelen op de langere termijn terwijl projecten zich richten op een concreet projectresultaat op korte termijn. DENSA heeft ervaring met beide vormen van management. Ons bureau is bekend met het gebruik van geschikte netwerken, methoden en technieken. Daarbij ligt de focus enerzijds op draagvlak en acceptatie en anderzijds op tijd, geld en kwaliteit. Daarnaast bezitten onze adviseurs de vaardigheden om soms tegenstrijdige randvoorwaarden en eisen te verenigen tot een gezamenlijk resultaat.
Criteria
Tempo
Haalbaarheid
Efficiency
Flexibiliteit
Doelgerichtheid
Bekijk onze reeds uitgevoerde opdrachten
WIE? | Regio in het oosten van het land, 390.000 inwoners |
ROL | Adviseur |
WAT? | Begeleiden implementatie regionale samenwerking leerplicht |
WANNEER? | 2022 |
WIE? | Regio in het oosten van het land, 390.000 inwoners |
ROL | Adviseur |
WAT? | Begeleiden implementatie regionale samenwerking leerplicht |
WANNEER? | 2021 |
WIE? | 3 gemeenten in het midden van het land, 94.000 inwoners |
ROL | Projectleider implementatie Carel leerplicht en leerlingenvervoer |
WAT? | Het leiden van het project voor de overstap van K2JM naar Carel, inclusief alle technische en inhoudelijke koppeling en het beantwoorden van vraagstukken rondom privacy en AVG, archivering en vernietiging en de inrichting van werkprocessen, standaard brieven en keuzeopties in Carel. |
WANNEER? | 2020 |
WIE? | Regio in midden van het land, 1.000.000 inwoners |
ROL | Projectleider kernpartneraanpak MBO |
WAT? | Het uitwerken van een regionale kernpartneraanpak voor de samenwerking tussen MBO en gemeenten. De kernpartners zijn leerplicht/RMC (gemeente), ondersteuning/hulp (gemeenten), zorgverantwoordelijke school (MBO) en schoolarts (gemeenten). De 28 vestigingen en 16 gemeenten gaan op casuïstiek niveau tot echte samenwerking en afstemming komen waardoor de beschikbare middelen snel, efficiënt en effectief ingezet worden. |
WANNEER? | 2019 |
WIE? | Regio in het zuiden van het land, 402.000 inwoners |
ROL | Adviseur |
WAT? | Inventarisatie huidige regionale afspraken en uitvoering leerplicht en RMC. Verkenning naar gewenste vorm van regionale samenwerking en uitwerking hiervan in samenwerkingsovereenkomst, begroting, verwerkersovereenkomst en overige stukken voor de besluitvorming. |
WANNEER? | 2018 |
WIE? | Regio in het midden van het land, 251.000 inwoners |
ROL | Coördinator verbeterproject regionale administratie |
WAT? | Om de regionale administratie van leerplicht en RMC te optimaliseren is er, tegelijk met het structureel maken van de samenwerking, besloten een verbeterproject te starten. Binnen de opdracht wordt zowel de administratie zelf geoptimaliseerd als de samenwerking in de regio met betrekking tot de dienstverlening van de administratie. |
WANNEER? | 2018 |
WIE? | Regio in het midden van het land, 250.000 inwoners |
ROL | Procesbegeleider en adviseur |
WAT? | Opstellen 5 jarig Business Plan 2017-2021 en jaarplan 2017, begeleiden van het tot stand komen van commitment, de juiste besluitvorming en communicatie, ondersteunen Stuurgroep en team Leerwerkloket bij doorontwikkeling. |
WANNEER? | 2017 |
WIE? | Regio in het midden van het land, 5 gemeenten, 180.000 inwoners |
ROL | Projectleider |
WAT? | Projectleiding vervanging software voor regionaal bureau leerplicht en RMC |
WANNEER? | 2016 |
WIE? | Provincie en regio in het midden van het land |
ROL | Projectleider / adviseur |
WAT? | Opstellen van een business case “Een leven lang leren in een veranderde arbeidsmarkt” en het door ontwikkelen van het leerwerkloket binnen de context van de nieuwe regionale infrastructuur |
WANNEER? | 2015 |
WIE? | Regio in het midden van het land met 210.000 inwoners |
ROL | Projectbegeleider |
WAT? | Begeleiden van de aanbestedingsprocedure voor een nieuw systeem voor de leerlingenadministratie voor 5 gemeenten |
WANNEER? | 2014-2015 |
WIE? | Onderwijsinstelling in het midden van het land |
ROL | Projectleider |
WAT? | Opstellen 2 projectbeschrijvingen voor de academie ondernemerschap en dienstverlening en de academie voor zorg en welzijn |
WANNEER? | 2014 |
WIE? | Regio in het midden van het land |
ROL | Projectleider |
WAT? | Inhoudelijke programmavoorbereiding aanvraag ESF 2014-2020 |
WANNEER? | 2014 |
WIE? | Regio westen van het land met 180.000 inwoners |
ROL | Kwartiermaker |
WAT? | Ondersteuning implementatie en start Regionaal Bureau Leerplicht en RMC |
WANNEER? | 2014 |
WIE? | Project coördinatie “BOVO” procedure |
ROL | Projectcoördinator |
WAT? | Inpassen gevolgen Wet Passend Onderwijs en de eindtoets basisonderwijs bij de overstap van leerlingen van PO naar VO en het verbeteren van het voorlichtings- en overdrachtproces. |
WANNEER? | 2014 |
WIE? | Gemeente in het Westen van het land met meer dan 100.000 inwoners |
ROL | Projectcoördinator |
WAT? | Begeleiding van het proces om te komen tot een lokaal educatieve agenda |
WANNEER? | 2014 |
WIE? | 3 gemeenten in het westen van het land |
ROL | Adviseur |
WAT? | Het bepalen en in (tijds)perspectief zetten van gespreksonderwerpen en mogelijke belangen, overeenkomsten en verschillen in beleid(srichting) tussen het samenwerkinigsverband primair onderwijs en de 3 gemeenten |
WANNEER? | 2014 |
WIE? | Gemeente in het westen van het land met meer dan 500.000 inwoners |
ROL | Adviseur |
WAT? | Opstellen model voor samenwerking met betrekking tot risicojongeren en een beschrijving maken van de te maken afspraken tussen de ketenpartners |
WANNEER? | 2014 |
WIE? | Regio in het midden van het land, 10 gemeenten |
ROL | Projectvoorbereider / projectontwikkelaar |
WAT? | Opstellen van een programma, sturing op uitvoering, informeren van bestuurders en netwerkpartners |
WANNEER? | 2013-2014 |
WIE? | Gemeente van 167.000 inwoners |
ROL | Projectleider |
WAT? | Opstellen whitepaper handhaving in het sociale domein 2013 en verder |
WANNEER? | 2013 |
Implementatie RBL en begeleiden aanbestedingsprocedure nieuw systeem voor de leerlingenadministratie
WIE? | Regio westen van het land met 180.000 inwoners |
ROL | Projectbegeleider |
WAT? | Implementatie Regionaal Bureau Leerplicht en begeleiden van de aanbestedingsprocedure voor een nieuw systeem voor de leerlingenadministratie |
WANNEER? | 2013 |
WIE? | Regio westen van Nederland, 622.000 inwoners |
ROL | Voorzitter en procesbegeleider |
WAT? | Voorzitten stuurgroep en proces begeleiden bij invoering passend onderwijs en de transitie jeugdhulp waarin afspraken tussen onderwijs en gemeenten over taken, verantwoordelijkheden, verwijzingen, overdracht en financiën gemaakt worden. |
WANNEER? | 2013 |
WIE? | Regio in midden Nederland |
ROL | Programma manager |
WAT? | Uitvoeren programmamanagement VSV convenantmaatregelen namens de onderwijsinstellingen en de RMC contactgemeente, waarbij de MBO instelling als contactschool voor het Ministerie OCW fungeert. |
WANNEER? | 2012-2013 |
WIE? | Platform Samenwerkingsverbanden PO in Westen van het land |
ROL | Programmacoördinator en projectleider |
WAT? | Programmacoördinatie Brede Buurtzone en (boven bestuurlijke) projectleiding realisatie Brede buurtzones in verschillende wijken in een G4 gemeente |
WANNEER? | 2011 en 2012 |
WIE? | Regio in het midden van het land |
ROL | Projectleider |
WAT? | Aansluiting onderwijs-arbeidsmarkt in de sector zorg en welzijn |
WANNEER? | 2012 |
WIE? | 5 middelgrote en kleinere gemeenten in het midden van het land; 40.000 jongeren |
ROL | Onderzoeker en kwartiermaker |
WAT? | Onderzoeken toegevoegde waarde en draagvlak regionale samenwerking leerplicht en RMC. Na besluitvorming in de gemeenten implementeren van het RBL. |
WANNEER? | 2011-2012 |
WIE? | Branchevereniging voor leerplicht en RMC |
ROL | Kwartiermaker Regionalisering (landelijk) |
WAT? | Stimuleren, organiseren en helpen realiseren van regionale samenwerking leerplicht en RMC, in samenhang met aanpalende beleidsgebieden in opdracht van Ministerie OCW. Structureren, ontwikkelen en vastleggen kennis en kunde op het gebied bestuur, beleid, management en uitvoering wat betreft proces en inhoud. |
WANNEER? | 2008-2011 |
WIE? | Regio in Midden Nederland, 10 gemeenten |
ROL | Projectvoorbereider / projectontwikkelaar |
WAT? | Voorbereiden en opstarten projecten, verwerven subsidies. Schrijven van programma’s en projectplannen, volgen ontwikkelingen en adviseren over zich voordoende problemen. |
WANNEER? | 2013-2014-2015 |
WIE? | RMC subregio in het midden van Nederland |
ROL | Projectleider |
WAT? | Opstellen business case voor opzetten regionaal bureau voor leerplicht, RMC en leerlingenvervoer met 4 gemeenten |
WANNEER? | 2013 |
Wij zijn u graag van dienst.
Voor vragen, neem gerust contact met ons op. Wij delen onze kennis en sparren graag met u tijdens een kopje koffie over onze inzet om uw doelen te bereiken.